HQ Bank en av två Guldsponsorer EntreprenörsGalan 24 sept

EntreprenörsGalan är den årliga högtiden för landets främsta företagsgrundare med deltagare såsom Bertil Hult, Ulla Lundevall, Ayad Al Saffar, Anders Wall, Martin Gren, Bengt Nilsson, Thord Wilkne, Hans Mellström, Leif Lundblad och Björn Örås. Arrangör är sedan starten år 2002 entreprenörsorganisationen Founders Alliance.

“Väldigt många av HQ Banks kunder är entreprenörer och företagare och vi arbetar dagligen med lösa deras komplexa problem. Det känns därför känns självklart för oss att vara guldsponsor till Entreprenörsgalan”, säger Mikael König, vd, HQ Bank.

“I linje med vårt arbete att utveckla och synliggöra framgångsrika entreprenörer är vi stolta att välkomna en av landets främsta entreprenörsbanker som guldsponsor. Det bidrar till att göra årets Entreprenörsgala till den kraftfullaste någonsin. Detta i en tid då entreprenörer behövs mer än någonsin”, säger Niclas Carlsson, vd och grundare, Founders Alliance.

———————————————————————————————-

Om Entreprenörsgalan

Om HQ Bank
HQ Bank AB utforskar, utvecklar och presterar i syfte att förädla förmögenheter och leverera finansiell framgång. HQ Bank bedriver affärsverksamhet inom affärsområdena Investment Banking och Private Banking. HQ Bank finns representerat på åtta orter i Sverige med huvudkontor beläget i Stockholm. Moderbolaget HQ AB är noterat på Stockholmsbörsens Sv Mid Cap-lista (HQ).

Kontakt: Mikael König, vd, 070-486 17 98

Hemsida: www.hq.se

Om Founders Alliance
Founders Alliance ägs och drivs av landets främsta företagsgrundare. Medlemmar och partners utbyter erfarenheter, affärsmöjligheter och inspireras till ökad entreprenörsframgång. Vår övertygelse är att entreprenören utgör ett avgörande fundament för samhället genom att skapa värdefulla produkter och tjänster, exportintäkter och fler arbetstillfällen. Vår vision är att skapa det främsta sammanhanget för världens främsta entreprenörer. www.foundersalliance.com