Sydsveriges entreprenörselit samlas i Malmö Rådhus vid Entreprenörsgalan Syd

Under kvällen kommer utmärkelser delas ut till bland annat Årets Grundare Syd samt Årets Förebildsentreprenör. Tre unga entreprenörsföretag tävlar även om utmärkelsen Årets Unga Entreprenörer Syd. Årets gala anordnas tillsammans med Sydsvenska Handelskammaren och äger rum imorgon på Malmö Rådhus den 5 mars och samlar runt 80 entreprenörer.

Entreprenörsgalan Syd är ett viktigt tillfälle att uppmärksamma och hylla framstående prestationer från södra Sveriges främsta entreprenörer.

Utmärkelsen för Årets Grundare Syd tilldelas i år Christian Ask, grundare av Fitness24Seven, som kommer att dela med sig av sin entreprenörsresa.  Han tilldelas utmärkelsen för att han på ett föredömligt sätt har byggt ett framgångsrikt företag utifrån kriterier inom omsättning, lönsamhet, antal anställda och framtidspotential.

Årets Unga Entreprenör är under 30 år, ses som en framtida förebild och driver ett eller flera företag som omsätter minst 100 000 kronor. Årets nominerade har grundat företagen TopVisible, Vallkärra Properties och AW Retail Group. Vinnaren kommer att röstas fram på plats.

I år kan vi stolt presentera Greg Dingizian, fastighetsentreprenör och grundare av Victoria Park, som kvällens inspirationstalare och Årets Förebildsentreprenör 2014.

Kvällen kommer även att bjuda på inspirationstal av Nicolas Hassbjer, entreprenör och grundare av HMS Networks AB. Nicolas är ordförande i Sydsvenska Handelskammaren, Tequity AB och styrelseledamot i flera tillväxtföretag.

Founders Alliance är entreprenörernas egen arena. Här finner du stora delar av Sveriges
absolut tyngsta och mest erfarna företagsgrundare. I allt vi gör verkar vi för att öka
möjligheterna för Sveriges entreprenörer att växa och bygga uthålliga företag
genom tillgång till nödvändiga resurser och individer genom våra medlemmar och
experter. Founders Alliance företräder entreprenörerna i Sverige och drivs av
600 medlemmar som har 3000 bolag med över 250 000 anställda.