Sveriges entreprenörer samlas på tolfte Entreprenörsgalan

– Klarna, Nudie Jeans, Kjell & Company och Snö of Sweden slåss om titeln Årets Grundare

För tolfte året i rad samlar Founders Alliance Sveriges entreprenörer på Entreprenörsgalan. Under kvällen kommer vinnare av titlarna Årets Grundare och Årets Entreprenörsföretag, Årets Unga Entreprenörer och Entreprenörsutmaningen koras. Årets gala äger rum idag på Operaterassen den 26 september och samlar 300 entreprenörer.

De nominerade i kategorin Årets grundare har byggt upp företag som har presterat starkt, bedöms ha god framtida potential och bidrar till samhällsnytta. Årets nominerade har grundat företagen Snö of Sweden, Klarna, Nudie Jeans och Kjell & Company.

Årets Unga Entreprenör är under 30 år, ses som en framtida förebild och driver företag som omsätter minst 100 000 kronor. Årets nominerade har grundat företagen Comparific, Affekt Film och Snabboteket.

Entreprenörsutmaningen är en tävling som sporrar unga till framtida entreprenörskap. Årets nominerade är Linda Davidsson, Alisa Arakelian, Daniel Franzén, Ebba Eriksson och Jakob Nordström.

– Vi är stolta över att för tolfte året i rad samla Sveriges främsta entreprenörer. Vi vill stärka dem i deras viktiga arbete att skapa jobb, hållbara produkter och tjänster och finansiering för välfärden så att Sverige kan blomstra, säger Niclas Carlsson, VD och grundare av Founders Alliance.

Founders Alliance företräder Sveriges entreprenörer. Genom tillgång till nödvändiga resurser och individer hjälper organisationen entreprenörsföretag att växa snabbare. De 600 medlemmarna har
tillsammans 3 000 bolag 250 000 anställda.

Niclas Carlsson, grundare och vd Founders Alliance.
Tel: 070-810 78 05. niclas.carlsson@foundersalliance.com