Margareta Jonsson utsedd till Årets Förebildsentreprenör 2015 av Founders Alliance

På Entreprenörsgalan Norr den 18 mars kommer utmärkelsen Årets Förebildsentreprenör att delas ut till Margareta Jonsson för hennes mångåriga entreprenörskap och arbete med att bygga upp det norrländska företaget Polarbröd. Margareta Jonsson är fjärde generationen i bagarfamiljen från Älvsbyn och tillsammans med sin familj har hon under många år fört familjeföretaget till framgång. Utmärkelsen delas ut av entreprenörsnätverket Founders Alliance samt dess partners och 600 medlemmar.

– Margareta Jonssons arbete med att vidareutveckla familjeföretaget för att möta dagens konkurrens, men med grund i de gamla traditionerna, är ett gott exempel på långsiktigt och ansvarsfullt entreprenörskap, och går helt i linje med vad Founders Alliance står för, säger Niclas Carlsson, grundare och vd Founders Alliance.

Årets Förebildsentreprenör är en av tre utmärkelser som Founders Alliance årligen delar ut på Entreprenörsgalan Norr. Syftet med utmärkelserna är att inspirera till ett uthålligt företagsbyggande i Sverige genom att belöna och lyfta fram särskilt framgångsrika entreprenörer.

Linda Lundin, marknadschef Founders Alliance, 0733-10 78 84 linda.lundin@foundersalliance.com