För andra året i rad anordnas Nationella Entreprenörsdagen i Almedalen

Entreprenörer är samhällets sanna hjältar. Entreprenörer skapar jobb och bygger välfärd för Sverige. Därför firar vi årligen den Nationella Entreprenörsdagen och hyllar dem som varje dag bygger företag och välstånd. Välkommen till Nationella Entreprenörsdagen den 4 juli 2016.

På Nationella Entreprenörsdagen 2016 fokuserar vi på vilka utmaningar som entreprenörerna har. Genom paneldiskussioner vill vi hitta lösningar för att fler ska kunna starta och driva framgångsrika företag som bidrar till samhällsnyttan.

Under dagen kommer en rad paneldebatter anordnas under temat ”Hur ska Sverige bli
världens bästa entreprenörsland?”

”Vår vision är att Sverige ska bli världens främsta entreprenörsnation, detta kräver mycket av landets entreprenörer, men även av samhällets beslutsfattare och politiker. Därför är Nationella Entreprenörsdagen en viktig arena för samverkan mellan näringsliv och samhälle.”, säger Niclas Carlsson, grundare och vd Founders Alliance.

Nationella Entreprenörsdagen arrangeras på initiativ av Founders Alliance och Grant Thornton tillsammans med YEoS (Young Entrepreneurs of Sweden), SUP46 och Företagarna med syfte att stärka entreprenörernas roll i samhället.

Nationella Entreprenörsdagen
Måndagen den 4 juli med start kl. 08.00
Plats: Strandvägen H525, Visby

För mer information och hela programmet: www.nationellaentreprenorsdagen.se