Entreprenör får livsutmärkelse: Skåneprofilen Sten K Johnson – Årets Förebild Syd 2012

Entreprenör får livsutmärkelse:
Skåneprofilen Sten K Johnson – Årets Förebild 2012

Entreprenören och Skåneprofilen Sten K Johnson, grundare av Midway Holding, har utsetts till Årets Förebild Syd 2012. Bakom utmärkelsen står Founders Alliance och deras medlemmar och partners.

Entreprenören och företagsägaren Sten K Johnson vann titeln Årets Förebild Syd 2012. Sten K Johnson har grundat holdingbolaget Midway Holding som består av teknikföretag, handelsföretag och företag inom kapitalförvaltning. Midway Holding grundades 1989 och omsatte drygt två miljarder under 2011.

– Som entreprenör måste man ha tålamod, envishet och långsiktighet och man måste självklart ha passion. Man måste helt enkelt älska att jobba och älska det man gör, säger Sten K Johnson.

Grundkriterierna för att bli nominerad till Årets Förebild är bland annat att entreprenören operativt har byggt ett bolag med en omsättning över 1 miljard kronor och anses ha gjort en livsinsats genom sitt bolagsbyggande. Sten K Johnson är nominerad av Founders Alliance Förebildsråd som varje år utnämner en förebild per region; norr, syd, väst och öst.

– Founders Alliance förebilder har gjort sitt val. Sten K Johnson är en förebild för framtidens entreprenörer.  Han förenar framgångsrikt och ansvarsfullt företagsbyggande med ägande och återinvesterar delar av sin framgång i samhällsbyggande verksamheter, vilket kommer honom och tusentals människor tillgodo, säger Niclas Carlsson, Founders Alliance grundare och vd.

Bakom utmärkelsen står Founders Alliance och deras 600 medlemmar och partners, med Grant Thornton i spetsen. Årets Förebild Syd 2012 är en av fyra utmärkelser som Founders Alliance årligen delar ut på Entreprenörsgalan Syd. Syftet med utmärkelserna är att inspirera till ett uthålligt företagsbyggande i Sverige genom att belöna och lyfta fram särskilt framgångsrika entreprenörer.

Sten K Johnson. Tel: +46705929467

Niclas Carlsson, grundare Founders Alliance. Tel: 0708- 10 78 05.
E-post: niclas.carlsson@foundersalliance.com