Thomas Jönsson, REHIFI.se, är ”Årets Unga Entreprenör” och Daniel Spasic, TFS Trial Form Support, är ”Årets Grundare”

Nu har Södra Sveriges främsta entreprenörer gjort sitt val. I Malmö i kväll utsågs Thomas Jönsson, grundare av REHIFI.se, till ”Årets Unga Entreprenör Syd 2010”. Daniel Spasic från TFS Trial Form Support utsågs till ”Årets Grundare Syd 2010”. Priset för ”Årets Portföljbyggare” gick till Sten K Johnson som bland annat grundat Tibia Konsult.
Bakom Founders Awards står entreprenörsnätverket Founders Alliance och deras 600 medlemmar och partners, med Grant Thornton i spetsen.

– Det här är ett bevis på att jag gör saker och ting rätt. Att jag kan sälja min idé och att Sveriges tyngre entreprenörer tror på mig, det ger mig energi och kraft, säger Thomas Jönsson, grundare av REHIFI.se och årets unga entreprenör i Syd.

– Som entreprenör kan man aldrig få nog av bekräftelse. Den här typen av utmärkelse är därför otroligt viktig för mig som entreprenör, säger Daniel Spasic. grundare av TFS Trial Form Support i Lund.

Vinnare: ”Årets Unga Entreprenör Syd 2010” Thomas Jönsson, 25 år från Hjärup, grundare av REHIFI.se. REHIFI.se är en knutpunkt för säljare och köpare av begagnad HiFi. De stora fördelarna gentemot nyförsäljande konkurrenter är ett pris som är 30-80% lägre. Syftet med att utse Årets Unga Entreprenör är att lyfta fram framtida förebilder, främja unga entreprenörers tillväxtvilja och öka antalet arbetstillfällen. Thomas Jönsson nominerades av Fena.

Vinnare: ”Årets Grundare Syd 2010” – Daniel Spasic, grundare av TFS Trial Form Support
Syftet är att hitta framtidens ”Ingvar Kamprad” och lyfta fram en framgångsrik entreprenör med grundkriteriet att minst ha grundat och byggt ett bolag med över 100 Mkr i omsättning och 10 Mkr i vinst. Entreprenörerna på plats i Malmö valde Daniel Spasic.

Förutom dessa två utmärkelser delades även utmärkelsen ”Årets Portföljbyggare Syd 2010” ut till Sten K Johnson med över tio bolag i sin portfölj – bland annat har Sten grundat Tibia Konsult. Målet med denna utmärkelse är att stimulera långsiktigt ägande och portföljbyggande bland entreprenörer.

Vinnarna i Södra Sverige går vidare till den nationella finalen på EntreprenörsGalan den 7 oktober 2010 i Stockholms Stadshus.

– Idag är vi stolta att lyfta fram de främsta entreprenörerna som går i spetsen för Sydsveriges framtida näringsliv. Det formligen pulserar av entreprenörsanda i södra Sverige, säger Niclas Carlsson, vd och grundare till Founders Alliance.

För mer information och intervjuer kontakta:
Niclas Carlsson, vd Founders Alliance. Tel: 0708-10 78 05. niclas.carlsson@foundersalliance.com.

Vinnare: ”Årets Unga Entreprenör Syd 2010”
Thomas Jönsson, REHIFI.se. Tel: 0702-97 51 32. thomas@rehifi.se

Vinnare: ”Årets Grundare Väst 2010 ”
Daniel Spasic, TFS Trial Form Support. Tel: 0709-21 24 51. Daniel.spasic@trialformsupport.com