Madelen Stenlund, grundaren av Sealoe, utsedd till Årets Unga Entreprenör Norr 2016

Sealoes grundare, Madelen Stenlund, röstades under onsdagskvällen fram till Årets Unga Entreprenör Norr på Entreprenörsgalan Norr 2016. Affärsidén är att skapa och sälja trendiga och coola grafiska tryck till ett rimligt pris. Bakom utmärkelsen och Entreprenörsgalan står entreprenörsnätverket Founders Alliance och deras 600 medlemmar och partners.

– Jag är jätteglad! Jag har aldrig vunnit något tidigare. Det känns som en belöning för allt hårt jobb, och det är extra kul att vinna här hemma i Umeå.

Madelen startade Sealoe 2013 när hon kom hem efter en tid i Australien, där hon jobbat som grafisk designer. Namnet kom till i en hast, men betyder” själ” på samiska. Sedan starten har företaget vuxit och utvecklat fler produkter, och säljer idag både grafiska tryck och heminredningsdetaljer med tryck via webben. Det mesta produceras i den egna ateljén, och Madelen vill fortsätta att utveckla företaget genom att lyssna på kundernas önskemål kring sortimentet. Sealoe har sin bas i Umeå men säljer till kunder över hela världen.

– Det är kul att få dela ut pris till en driven ung entreprenör med fokus på att expandera på en stor marknad inom inredningsbranschen. Madelen visade genuin glädje och har en inställning som kan ta henne hur långt som helst, säger Founders Alliance grundare och vd Niclas Carlsson.

Priset delades ut av Roland Carlsson från Umeå Kommun.

Om Årets Unga Entreprenör

Årets Unga Entreprenörbestår av fyra regionala deltävlingar som pågår under våren och där den nationella vinnaren koras på Entreprenörsgalan Sverige 22 september 2016. Förutsättningen för att bli korad tillÅrets Unga Entreprenörär att man är under 30 år gammal, har en årsomsättning på minst 100 000 kronor och ses som en framtida förebild samt är nominerad av en av Founders Alliance partners eller medlemmar.

Sealoe: Madelen Stenlund, madelen@sealoe.se

Founders Alliance: Kajsa Nordström, 073-7168634,kajsa.nordstrom@foundersalliance.com

Fler bilder från galan:Pressbilder