Hugo Larsson och Linus Werner, grundarna av Save-by-Solar Sweden, korade till Årets Unga Entreprenör Öst 2017

Grundarna av Save-by-Solar Sweden, Hugo Larsson och Linus Werner, har av Founders Alliance medlemmar röstats fram till Årets Unga Entreprenör Öst. Hugo och Linus affärsidé är att göra solceller enkelt, lönsamt och säkert för kommersiella fastigheter. Utmärkelsen delades ut på Entreprenörsgalan Öst som hölls i Stockholm igår.

– Det var kul att vinna! Vi älskar det vi gör och det ger energi att andra tror på vår idé. Vi ser en stor utvecklingspotential med företaget, vi ligger rätt i tiden, och solceller är första steget mot nya energikällor. Det var en trevlig kväll, proppad med energi, och många härliga människor som vill dela med sig av sina erfarenheter, säger Hugo och Linus.

Hugo Larsson och Linus Werner startade Save-by-Solar Sweden 2014. Genom att göra solceller enkelt, lönsamt och säkert för kommersiella fastigheter, vill de flytta makten från elbolagen till kunderna, och driva på övergången till ett förnybart samhälle. Företaget tar totalansvar för solcellsanläggningen och dess produktion under anläggningens hela livslängd. Målet är att göra det enkelt, lönsamt och säkert för de fastighetsägare och hyresgäster som är intresserade av att installera solceller, och därmed bli det självklara valet.

– Founders Alliance vill genom utmärkelsen Årets Unga Entreprenör främja framtidens entreprenörskap i hela landet. Därför är det extra roligt att få ge den till dessa unga entreprenörer som valt att arbeta med innovationer för att bättre ta tillvara jordens resurser, och som har fokus på hållbarhet för framtiden. Vi önskar Hugo och Linus lycka till och hoppas att de genom medlemskapet i Founders Alliance kommer att få både erfarenhetsutbyte och affärsnytta, säger Founders Alliance grundare Niclas Carlsson.

Priset delades ut av Niclas Carlsson, Founders Alliance samt förra årets vinnare Per Erlandsson, Tryggsam.

Utmärkelsen Årets Unga Entreprenör består av fyra regionala deltävlingar som pågår under våren och där den nationella vinnaren koras på Entreprenörsgalan Sverige 21 september 2017. Förutsättningen för att bli korad till Årets Unga Entreprenör är att man är under 30 år gammal, har en årsomsättning på minst 500 000 kronor och ses som en framtida förebild samt är nominerad av en av Founders Alliance partners eller medlemmar.

Save-by-Solar Sweden
Hugo Larsson, 076-800 20 81, hugo.larsson@savebysolar.se