Fyra unga entreprenörsföretag nominerade till Founders Alliance utmärkelse Årets Unga Entreprenör

De nominerade till utmärkelsen Årets Unga Entreprenör 2018 är: Henning Gillberg, grundare av Repamera; Johanna Ingelsson, grundare av Equestrian Stockholm; Simon Arvidsson, Devies Development samt Elsa Bernadotte, Hjalmar Ståhlberg Nordegren, Ludvig Berling och Mattis Larsson, grundare av Karma (Karmalicious).

Årets Unga Entreprenör är en årligen återkommande tävling för unga entreprenörer med potential att bygga sitt företag på lång sikt. De nominerade är under 30 år, ses som en framtida förebild och har en verksamhet som omsätter minst 500 000 kronor. Årets nominerade har alla blivit framröstade av Founders Alliance medlemmar och kommer att delta i finalen i samband med Entreprenörsgalan den 20 september, då de nominerade presenterar inför en jury av framstående entreprenörer, och vinnaren koras under galakvällen.

Nominerade

Henning Gillberg startade Repamera 2017 med affärsidén att via en onlinetjänst i tre enkla steg erbjuda lagning och ändring av kläder för både privatpersoner och företag i hela Sverige.

Johanna Ingelsson startade Equestrian Stockholm 2015 med affärsidén att erbjuda ett unikt sortiment av exklusiva, välgjorda och nytänkande produkter för ryttaren och hästen med naturen i åtanke.

Simon Arvidsson startade Devies Development 2016 med affärsidén att hjälpa större industriföretag och start-ups att utveckla digitala produkter och tjänster.

Elsa Bernadotte, Hjalmar Ståhlberg Nordegren, Ludvig Berling och Mattis Larsson startade Karmalicious i november 2016 med affärsidén att via appen Karma minska matsvinnet genom att låta privatpersoner köpa bra mat som blivit över från restauranger, caféer och matbutiker, till ett lägre pris.

Läs mer om de nominerade här

Den 20 september arrangerar Founders Alliance den 17:e Entreprenörsgalan Sverige med syftet att främja och inspirera till framgångsrikt entreprenörskap. Under kvällen hyllas entreprenörskapet genom olika utmärkelser, däribland Årets Unga Entreprenör.