founders alliance samarbetar med prins Daniels Fellowship för att inspirera unga entreprenörer

Den 12 november arrangerar Kungl. Ingenjörsvetenskapsakademien, IVA, och projektet Prins Daniels Fellowship en entreprenörsdag i Stockholm. Founders Alliance bidrar till arrangemanget som syftar till att inspirera unga entreprenörer och att bidra till bättre förutsättningar för att de ska få sina företag att växa. Prins Daniels Entreprenörsdag arrangeras i år för första gången, och är tänkt att bli ett årligt återkommande evenemang.

Prins Daniels Entreprenörsdag kommer att samla ett hundratal särskilt inbjudna unga entreprenörer från hela landet. De har nominerats av olika organisationer och företag.

Founders Alliance har nominerat nio av dessa unga entreprenörer från medlemskretsen som kommer att medverka. Utöver detta kommer även tolv av Founders Alliance erfarna medlemmar att delta som bordsmoderatorer vid eventet.

Prins Daniel kommer att medverka under dagen, och för inspirationen står bland annat Cristina Stenbeck (Kinnevik), och Martin Lorentzon (Spotify).

Evenemanget sker inom ramen för Prins Daniels Fellowship, ett IVA-projekt som ska inspirera unga människor till entreprenörskap och stötta unga entreprenörer. Prins Daniel är initiativtagare och hedersordförande för projektet.

Under Prins Daniels Entreprenörsdag på IVA i Stockholm kommer det att ges många möjligheter till diskussion och nätverkande för de unga entreprenörerna.

Deltagare från Founders Alliance:

De unga nominerade entreprenörerna

Carl-Johan Hamilton – ANTS, Filip Tysander – Daniel Wellington, Lucas Geisler – Sharper Family,  Malin Ohlson – Enigheten Personlig Assistans, Patric Palm – Hansoft, Rickard Lyko – Lyko Hair, Tomas Sundh – ABC-gruppen, George Brontén – Upstream, Marcus Boström – Studentum.

Bordsmoderatorerna

Erik Tobieson – Eibot, Håkan Johnsson – TEAMcom, Paul Källenius – Consortio, Peter Cederqvist – Newstart, Peter Ingman – Mynewsdesk, Thomas Blendow – Blendow Group, Anette Wesström Sundkvist – Fourfield Scandinavia, Helena Casserlöv – Meritmind, Thomas Rogalin – Nextbite, Magnus Penker – Penker Management, Johanna Fagrell Köhler – ClayPort och Niclas Carlsson – Founders Alliance.

Mer information: http://iva.se/nyheter/unga-entreprenorer-far-inspiration-av-cristina-stenbeck-och-martin-lorentzon-pa-prins-daniels-entreprenorsdag/

Kontakt:

Niclas Carlsson, grundare Founders Alliance, niclas.carlsson@foundersalliance.com, 070-810 78 05