Founders Alliance hjälper bolag att nå nya höjder genom innovation

Founders Alliance startar i samarbete med VINNOVA under våren IMEE 2014 – Innovation Meeting Entrepreneur Entrepreneur. Ett innovationsprojekt som har som mål att hjälpa entreprenörerna i nätverket att stärka sina bolag för framtiden och därigenom öka konkurrenskraften och tillväxten.

Projektet startade 29 april och omfattar fem workshops under ledning av en mycket erfaren innovationsprocessledare. Stegen går från inspiration kring innovation management, 360 graders innovationsmätning, brainstorming och identifiering av idélösningar kring möjliga framtida innovationer med tydlig kommersiell potential, prioritering av idéerna och matchning av idéerna mot företagets  innovationskapital. Som nästa steg finns en unik möjlighet att söka finansiering genom VINNOVA för utvärdering och utveckling av dessa inom bolaget.

I en unik 360 graders innovationsmätning kartläggs hur anställda, kunder och andra intressenter ser på bolaget. Detta ligger sedan till grund för den kreativa processen där idéer som har affärspotential tas fram. Tanken med de idéer som efter processen kvarstår är att kommersialisera dem.

Efter den avlutade innovationsprocessen kan företaget ansöka om anslag från VINNOVA för att vidareutveckla den framtagna idén.

Nina Hahn, Chef Framtid, Affärsutveckling & Företag Founders Alliance
070-935 93 58, nina.hahn@foundersalliance.com