Entreprenörerna avsnitt två: Sally Voltaire - med uppdrag att påverka och förändra!

Möt Sally Voltaire, mat-entreprenör, kokboksförfattare och grundare av ”Sally Voltaire & systrar”. Trots framgången har det varit en utmanande resa att nå dit hon är idag och hon får ständigt kämpa mot människors uppfattning om vem som kan vara entreprenör. Det här är avsnitt två i dokumentärserien Entreprenörerna, som lanseras i samarbete med Svenska Dagbladet.

Sally Voltaire startade 2013 café-, butik- och cateringverksamheten ”Sally Voltaire & systrar”. Trots en kaosartad start av företaget med en ofullständig meny och icke-prissatta produkter bara timmar innan öppnandet, så blev restaurangen en succé.

Redan inom det första året belönades Sally med ”Årets hälsokoncept” på Restauranggalan, DN:s prestigefulla krogpris ”Gulddraken” och ”Årets Unga Entreprenör Öst 2014”. I detta avsnitt ger Sally oss sin syn på entreprenörskap, vad som motiverat henne att jobba hårt och hur hon vill bidra till att förändra bilden av en entreprenör.

I dokumentärserien Entreprenörerna får vi följa personerna som driver Sverige framåt, entreprenörer som har dedikerat sina liv åt att följa sina drömmar och som med passion bygger framgångsrika företag.

Med Entreprenörerna vill Founders Alliance förändra och bredda bilden av vad en entreprenör är, kan och behöver vara. Vi träffar både unga personer med nystartade företag och de som varit med ett tag och byggt upp sin verksamhet. Totalt är det fem avsnitt, som lanseras under juni och juli månad. Se avsnitt 2 här.

Linda Lundin, marknadschef Founders Alliance
M: 0733-107 884