Alice Moradian korad till Årets Blivande Entreprenör 2017 av Founders Alliance

Alice Moradian, student vid Jönköping International Business School, tog igår emot utmärkelsen Årets Blivande Entreprenör på Entreprenörsgalan Sverige 2017, arrangerad av Founders Alliance. Tidigare på dagen hade Alice, inför en jury bestående av framstående entreprenörer från nätverket, beskrivit sin lösning på hur man på ett effektivt sätt kan väcka intresse för nya produkter genom att använda sig av micro-influencers på sociala plattformar. Alice berättade också om sin affärsidé Earth Bite, ett varumärke som erbjuder 100 procent veganska och ekologiska livsmedel med syfte att göra det enkelt för konsumenter att äta en miljömässigt hållbar, djurvänlig och hälsosam kost, och som Alice planerar att sjösätta inom kort.

Motiveringen för vinnaren löd:
Genom att vara uthållig och envis, men ödmjuk inför entreprenörskapet, tror vi att årets vinnare kommer att gå långt i sin entreprenörsresa. Att dessutom vara värderingsstyrd och ha rätt energi tror vi gör att vinnaren kommer att klara att nå sin målbild att bli en global entreprenör.

Juryn för Årets Blivande Entreprenör bestod av: Ordförande Sofi Franzén – Eventyr, Andreas Gindin – Besedo samt Torgil Lenning – Potential Park.

Alice var mycket glad och stolt över utmärkelsen.- Det var helt fantastiskt att vinna! Jag kan inte med ord beskriva hur det känns. Det var nervöst innan presentationen idag, men nu känns det bara helt underbart, och att få träffa och lyssna till så många duktiga entreprenörer känns som en dröm.

Entreprenörsutmaningen är en landsomfattande tävling kopplad till Entreprenörsboken, och som vänder sig till studenter med syftet att inspirera fler unga till entreprenörskap. Bakom tävlingen står entreprenörsnätverket Founders Alliance i samarbete med en rad studentorganisationer.

– Det är fantastiskt roligt och inspirerande att träffa en ung person med sådan drivkraft och vilja att påverka som Alice. Jag är övertygad om att hon kommer att gå långt med sin affärsidé och sitt entreprenörskap. Vi är stolta över att få lyfta fram nästa generations entreprenörer som genom sitt företagsbyggande kommer att driva samhällsutvecklingen framåt, säger Niclas Carlsson, VD och grundare av Founders Alliance.

Earth Bite
Alice Moradian, tel. 076-427 00 60 , e-post: alice@earthbite.se