Founders Alliance presenterar Juryledamöterna Founders Awards 2020

För att utse vinnarna av Founders Alliance pris Årsringarna i guld och silver på torsdag vid Entreprenörsgalan, kommer juryer i fem kategorier att utse vinnarna utifrån kriterierna för utmärkelserna Årets Unga Grundare och Årets Grundare.

Finalisterna i varje kategori av Årets Unga Grundare och Årets Grundare presenterar under dagen sig och sina bolag inför en jury bestående av kvalificerade entreprenörer som utser vinnarna, som sedan tar emot Årsringarna i guld och silver under den livesända Entreprenörsgalan den 24 september. Utmärkelserna är en del av Founders Awards.

– Efter en rigorös process har vi nu kommit till sista steget i årets utmärkelser. Vi är oerhört stolta över att ha så kvalificerade entreprenörer i de olika jurygrupperna, med lång erfarenhet av att bygga större hållbara företag och som bidrar till positiv samhällsutveckling, säger Niclas Carlsson, VD och grundare av Founders Alliance.

Årets juryledamöter Founders Awards

Jury Årets Unga Grundare består av Annikki Schaeferdiek, grundare Syster P – Melker Andersson, grundare F12 Gruppen – Daniel Pilotti, grundare Ryska Posten och Guner Ismail, grundare Alguns Åkeri.

Jury Årets Grundare Kategori 1 består av Klas Orsvärn, grundare Tacton – Johanna Wollert Melin, grundare Trice Imaging – Johan Waller, grundare Business Wellness Group – Birgitta Brodin, grundare Recepta och Mikael Kretz, grundare QGroup.

Jury Årets Grundare Kategori 2 består av Sofi Franzén, grundare Eventyr – Thomas Blendow, grundare Blendow Group – Patricia Olby Kimondo, grundare People Productions och Pontus Frithiof, grundare Pontus Group.

Jury Årets Grundare Kategori 3 består av Christopher Engman, grundare Megadeals Advisory – Thomas Rogalin, grundare Workz – Christina Wahlström, grundare Mama Mia – Anette Wesström Sundqvist, grundare Fourfield och Fredrik Wester, grundare Paradox Interactive.

Jury Årets Grundare Kategori 4 består av Shori Zand, grundare Avesina Group – Anders Wall, grundare Beijer Alma & Anders Wall Stiftelse, Sven Hagströmer, grundare Creades – Ola Serneke, grundare Serneke Group – Magnus Greko, grundare Opus och Martin Gren, grundare Axis.

Läs mer här om finalisterna Årets Grundare!

Läs mer här om finalisterna Årets Unga Grundare!

Founders Awards symbol Årsringarna

“Det börjar som ett frö i grundarens huvud. För att det ska växa sig starkt krävs tålamod och ofantligt mycket ork. Under ett företags utveckling varvas starka år och goda förhållanden med magra och tuffa år utan tillväxt. Founders Awards stiliserade årsringar berättar denna historia.”