founders awards - utmärkelsen som hyllar kvinnliga och manliga bolagsgrundare på entreprenörsgalan den 24 september!

För att uppmärksamma Sveriges högst presterande kvinnliga och manliga grundare har Founders Alliance i år uppgraderat Founders Awards huvudutmärkelse Årets Grundare till att omfatta flera faser av entreprenörskapet.

Årets Grundare är Founders Alliance huvudutmärkelse som tilldelas operativt aktiva grundare som har byggt upp företag som har presterat starkt, bedöms ha god långsiktig tillväxtpotential samt bidrar till samhällsnyttan.

I Founders Alliance är det inte kön, etnisk bakgrund, religion, ålder, bransch, ursprung etcetera som står i centrum, utan bolagsbyggande och skaparlycka. Ju mer olikhet, desto mer långsiktig utveckling. På årets Entreprenörsgala vill vi lyfta fram denna viktiga värdegrund genom att uppgradera utmärkelsen Årets Grundare till att omfatta fyra kategorier, där vi hyllar de högst presterande kvinnliga och manliga grundarna i flera faser av entreprenörskapet.

Under eftermiddagen den 24 september sammanträder jurygrupperna för våra utmärkelser inom Founders Awards, för att senare under kvällen uppmärksamma framgångsrika entreprenörer med prisutdelning på galascenen. Symbolen Årsringarna tilldelas vinnarna av utmärkelsen i guld och silver under kvällens galamiddag.

– Founders Alliance är ett forum för samverkan mellan erfarna företagsgrundare för större hållbara företag och positiv samhällsutveckling. Sedan starten 2001 har Founders Alliance strävat efter att skapa ett dynamiskt och heterogent samverkansforum för maximalt värde och utveckling av medverkande entreprenörer i Sverige och i världen. Nu accelererar vi denna satsning, säger Niclas Carlsson, VD och grundare av Founders Alliance.

Pressinbjudan – För dig som vill veta mer om Founders Alliance, bevaka Entreprenörsgalan och/eller boka en pressträff med vinnande entreprenörer kontakta gärna Founders Alliance grundare Niclas Carlsson:

Mail: niclas.carlsson@foundersalliance.com

Mobil: +46708107805

Founders Awards

Det börjar som ett frö i grundarens huvud. För att det ska växa sig starkt krävs tålamod och ofantligt mycket ork. Under ett företags utveckling varvas starka år och goda förhållanden med magra och tuffa år utan tillväxt. Founders Awards stiliserade årsringar berättar denna historia.