Founders Alliance medlemmen Henrik Ekelund, Vinnare av Albert Bonniers pris till Årets Företagare

Igår fick Founders Alliance medlemmen Henrik Ekelund ta emot Albert Bonniers pris till årets företagare. Founders Alliance är glad att ännu en av våra medlemmar uppmärksammas för sina entreprenöriella insatser.

Juryn motiverade utnämningen med att: ” Henrik Ekelund har under 25 års tid med stor framgång byggt ett världsomspännande konsultföretag. Genom sina goda ledaregenskaper, sitt säljfokus och mycket goda kommunikativa förmåga har han visat hur ett företag kan vara lönsamt även under en svår ekonomisk kris. Genom sitt stöd till bland annat hjälporganisationen Hand-in-Hand har Henrik Ekelund också visat prov på ett aktivt samhällsengagemang.”

Juryn inkluderade Hans-Jacob Bonnier, vice vd på Bonnier Business Press, Peter Fellman, chefsredaktör på Dagens Industri, Fredrik Arp, styrelseordförande för Hilding Anders, och Tomas Billing, vd för Nordstjernan.

Tidigare vinnare som även är medlemmar i Founders Alliance inkluderar; Birgitta Brodin, grundare Recepta (år 2000), Hassse Wallman, grundare Wallmans Nöje (år 2003), Ayad Al Saffar, grundare KIN Group inkl. Ur & Penn (år 2006), Stig Engström, grundare Engcon (år 2007), Bicky Chakraborty, grundare Elite Hotels (år 2008).

Presskontakt:

Niclas Carlsson, VD och grundare, niclas.carlsson@foundersalliance.com, +46 708 1078 05