Sveriges entreprenörer samlades igår på Entreprenörsgalan 2018

På Entreprenörsgalan av Founders Alliance träffades igår landets mest framstående entreprenörer och deras närstående för att hylla entreprenörskapet och dess positiva samhällseffekt.

Galan hölls på Berns i Stockholm och under de vackra kristallkronorna bjöds det på en kväll i glädjens, stolthetens och gemenskapens tecken, då de 300 gästerna fick möjligheten att umgås och utbyta erfarenheter kring middagsborden. Kvällens inspirationstalare var Bonnie Roupé, Bonzun och Mikael Kretz, Qgroup samt vinnarna av kvällens utmärkelser. Musiken och underhållningen stod Polabbet för.

Under kvällen uppmärksammades framgångsrika entreprenörer genom utmärkelser i kategorierna:

Årets Unga Entreprenör som mottogs av Johanna Ingelsson, grundare av Equestrian Stockholm.

Årets Grundare Sverige som tilldelades grundaren av Serneke, Ola Serneke.

Årets Förebildsentreprenör som delades ut till Kristina Lindhe, grundare av Lexington.

Tidigare på dagen hölls också Entreprenörernas Samhällsråd där förebilderna i Founders Alliance samlades för att diskutera hur de på bästa sätt kan fortsätta att bidra till samhällsnyttan.

– Det är helt fantastiskt att för sjuttonde gången få samla och hylla Sveriges främsta entreprenörer. Deras starka engagemang och långsiktiga bolagsbyggande för samhället framåt och kommer oss alla till del, säger Niclas Carlsson, VD och grundare av Founders Alliance.