Låt oss presentera de nominerade till Årets Unga Entreprenör 2019 av Founders Alliance

Elva unga, lovande entreprenörer som visar framåtanda, nytänkande och långsiktighet i sitt företagsbyggande, har av Sveriges studentorganisationer, inkubatorer och Founders Alliance medlemmar, nominerats till Founders Alliance utmärkelse Årets Unga Entreprenör.

Årets Unga Entreprenör tilldelas unga entreprenörer för förmågan att utveckla produkter och tjänster som sysselsätter människor samt bidrar till nytta för kunden. Årets Unga Entreprenör har potential att bygga ett framgångsrik företag, vara en god ledare samt utvecklas till en förebild för andra unga entreprenörer. Syftet med utmärkelsen är att främja unga entreprenörers framgång och tillväxtvilja. Utmärkelsen är en del av Founders Awards.

De nominerade är:
Carl-Gustaf Rosengren och Amanda Larsson, grundare av Färsking
Guner Ismail, grundare av Alguns Åkeri
Hanna Jörnhammar, grundare av Lin Living och Lin Living House
Jens Karlsson, grundare av Woshapp
Jesper Hessius, grundare av Operationskollen
Maximilian Ottosson, grundare av Cellevate
Mårten Åkeson och Adam Gillberg, grundare av Proteinbolaget i Sverige
Olle Sandberg och Tobias Göransson, grundare av Corlin Eyewear
Philip Olsson, grundare av Collabstor/ISOVOX
Sandra Jönsson, grundare av Wellbefy
Simon Hedberg, Vincent Kristoffersen och Rickard Bengtsson, grundare av Adme

Founders Alliance medlemmar kommer att rösta fram de fyra finalister som går vidare till final i samband med Entreprenörsgalan den 19 september då en jury utser den slutgiltiga vinnaren som presenteras på galan.

Founders Alliance grundkriterier för utmärkelsen är att den unga entreprenören är under 30 år vid nomineringstillfället, har startat och driver ett bolag samt är en av huvudägarna med en ägarandel om minst 20%, har minst en betalande kund, har fakturerat minst 500 000 kr samt har potential att bli en framgångsrik entreprenör.

Årets Unga Entreprenör är en av tre utmärkelser som Founders Alliance årligen delar ut på Entreprenörsgalan.

Läs mer om de nominerade

Kontakt Founders Alliance:
Nina Hahn